Heykellerin Yüzündeki Acı

Mesih’e Ağıt

Gerek resim, gerek heykel alanında çokça işlenmiş konulardan birisi olan “Mesih’e Ağıt”ın bir Erken Rönesans heykeltıraşı olan Niccolò dell’Arca tarafından nasıl işlendiğine bir bakalım. İtalyan heykeltıraş Niccolò dell’Arca tarafından 1490 yılında tamamlanan bu heykel grubu, Bologna’daki Santa Maria della Vite Kilisesi içerisinde bulunur. Yedi adet pişmiş topraktan oluşan heykellerden altısı, Mesih’e ağıt yakar, feryat eder. Ortada Mesih boylu boyunca yatarken, diğer altı heykel yarım daire oluşturacak biçimde Mesih’in etrafına konumlandırılmıştır. Heykellerden birisi de Meryem Ana’dır. Öyle ustalıkla işlenmiştir ki bu heykeller, detaylardaki o gerçekçilik o acıyı adeta bize hissettirir. Ayrıntıları incelikle işlemiştir heykeltıraş. Heykellerin sabit oluşu, acının yüzlerinde asılı kalışı belkide sonsuza kadar devam edecek bir haykırışın anlatılmaya çalışılmasıdır.

İşlediği konudan ziyade acının, haykırışın aktarılışı, detayların incelikle işlenişi, sizi o sahneye çekişiyle ünlü olan bu heykel grubu, Niccolò dell’Arca’nın belki de en dikkat çeken eseridir.

Yazar: Selen Yumak